29 Kasım 2010 Pazartesi

K12NET’te birden çok portal kullanması gereken kişiler portal seçimini nasıl yapar?

K12NET sisteminde 3 portal var.

  1. Personel Portalı (Yönetim,Rehberlik,Ölçme Değerlendirme,Kayıt Kabul, Muhasebe)
  2. Öğretmen Portalı (Eğitim-Öğretim)
  3. Veli/Öğrenci Portalı

Bazı durumlarda eğitim kurumlarında çalışan kişiler, görevlendirmeleri gereği birden fazla portal kullanmak durumunda kalabiliyor. Ya da bir kişi aynı okulda hem öğretmen hem de veli olabiliyor.

Örneğin; "Çağdaş" isimli öğretmen, haftada 14 saat Felsefe dersine giriyor, ayrıca rehber öğretmen kadrosunda yer alıyor. Sisteme ilk kaydedilirken, öğretmen olduğu için aşağıdaki gibi (1000-Eğitim Öğretim) olarak kaydediliyor.


Rehberlik hizmetlerinde de görev alacağı için ve bir rehber öğretmenin standart yetkilerini kullanacağı için görevlendirme ekranına gidip personel listesinden "Çağdaş" isimli öğretmeni seçip, psikolojik danışman olarak ikinci görevi veriyoruz.


Böylece Çağdaş öğretmenin iki tane görevlendirmesi olacaktır.


Çağdaş öğretmen kendi şifresi ile sisteme girdiğinde;

Giriş sayfasında gidebileceği iki portalı olacaktır. Öğretmen olarak işlerini yapmak için "Öğretmen Portalı" psikolojik danışman olarak "Personel Portalı" seçimini yapacaktır.


ÇOK ÖNEMLİ NOT: Bir personele Yönetim, Rehberlik, Ölçme Değerlendirme, Kayıt Kabul, Muhasebe görevlerinden birini verdiğimizde sistem, o görevin daha önce tanımlanmış standart görevlerini atar. "Çağdaş" isimli öğretmeni psikolojik danışman olarak atadığımızda bu hizmet için tanımlanmış standart yetkilere sahip olur. Standart yetkilerin dışında yetki verilecekse bu Yetkilendirme / Kullanıcı Yetkilendirme bölümünden yapılmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder