24 Kasım 2010 Çarşamba

K12NET Problem Tarama Envanteri nasıl uygulanır?

İlköğretim ve lise öğrencilerine iki ayrı envanter uygulanmaktadır. İlköğretim öğrencilerine 72, lise öğrencilerine 74 soru yöneltilmektedir. Sınavlar ekranında bu iki envanter için hazır şablon bulunmaktadır.


Sorular;

  • Sağlık
  • Okul/Dershane Ortamı
  • Aile
  • Meslek Seçimi
  • Toplumsal Çevre İlişkileri
  • Kendini Değerlendirme

Alanlarında öğrencilerin sorunları tespit edilmeye çalışılmaktadır.

Öğrenciler sorulara evet/hayır diye cevap vermektedirler.


Envanteri tanımlarken seçenek sayısı 2, tüm cevaplar E harfi olarak girilmelidir.


Envanterin değerlendirilmesi için öncelikle şablonun tanımlanması gerekmektedir.Ölçme değerlendirme / Ayarlar bölümünden Şablondan Yükle diyerek, şablonu oluşturunuz.



Şablonda olup, dat dosyanızda olmayan alanlar varsa (örneğin Kitapçık, TCKimlikNo gibi) boş bir alanı referans olarak gösteriniz, ama dat dosyasında bu alanlar yok diye silmeyiniz.

Veri işle bölümünde normal bir sınav değerlendirmesi yapar gibi değerlendiriniz.

Raporların alınacağı kısım "Sınav Uygulamaları ve Sonuçları" bölümünde Rehberlik Raporlarıdır.


Üç çeşit rehberlik raporu alabilirsiniz.


Aşağıda bu üç çeşit raporun birer örnekleri sunulmuştur.

GRUP RAPORU


ÖĞRENCİ RAPORU

Her bir öğrencinin problem envanter sonucu raporlaştırılmıştır. Aşağıda ismi gizlenmiş öğrencinin problem alanlarına göre sorunları listelenmiş, ayrıca grafiksel olarak gösterilmiştir.


Yukarıdaki rapora göre öğrencinin okul/dershane ortamı ile ilgili "problemliyim" diye işaretlediği cümle sayısı 5'dir. Bu oransal olarak %38'e karşılık gelmektedir.

MADDE ANALİZİ

Her bir madde aşağıdaki gibi önce oransal olarak hesaplanmış ve o maddelere cevap veren öğrenciler tek tek grup bazında çıkarılmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder