1 Ekim 2010 Cuma

Birden fazla görevi olan kişiler K12NET’te nasıl yetkilendirilir?

DOĞRU UYGULAMA;

Aşağıda bir öğretmenimizin görevlendirmesini görüyorsunuz. 1000 kodu hatırlayacağınız üzere öğretmen "eğitim-öğretim" statüsüdür. Öğretmenimizin branşı felsefe.
Bu öğretmenimizin görevi felsefe derslerine girmek. Ancak eğer bu öğretmenimizin kurumda daha farklı görevleri de varsa bu durumda öğretmene sistemde bir görevlendirme daha yapılması gerekir. Bu öğretmenimiz, rehberlik hizmetlerinde okul yönetimine destek oluyorsa Görevlendirme ekranına gidilmeli + butonuna basarak bir görevlendirme daha yapılmalıdır. Aşağıdaki örnekte öğretmene "Eğitim-öğretim" görevinin yanı sıra "Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık" görevi de verilmiştir. Sonradan eklenen psikolojik danışmanlık standart yetkilerinden kısıtlama yapılacaksa ya da yeni yetkiler verilecekse "Kullanıcı Yetkilendirme" ekranına gidip standart yetkilerinde değişiklik yapılabilir. Doğru olan yöntem budur.

Kullanıcı Bilgilendirme konusunda daha ayrıntılı bilgi almak isteyenler 7b videosunu izleyebilirler

YANLIŞ UYGULAMA;

Öğretmenin birimi "Eğitim öğretim" olarak tanımlanır. Sonra yöneticisi "Kullanıcı Yetkilendirme" ekranına gider bu öğretmene aşağıda gösterildiği gibi yeni görevleri bu kanaldan tayin ederse;

Bu personel, bir öğrencisinin bilgisini izlemeye kalktığında;

  • Finansal Bilgiler SEKMESİ gelmez
  • Sayfanın sağ alt köşesindeki KAYDET butonu olmaz.


EN YANLIŞ UYGULAMA;

Bu konuda yapılabilecek en büyük hata, bir personeli iki kez tanımlayıp birine bir başka görev, diğerine bir başka görev atamak sonra da "bu şifre ile şu işleri, bu şifre ile bu işleri yap" demek olur. K12NET sisteminde öğrenciler de, personel de yalnızca bir kez KAYDEDİLİR. Öğrencinin birden fazla okul/dershane kaydı, 6.sınıftaki okul kaydı, 7.sınıftaki okul kaydı olabilir. Personelin de birden fazla GÖREVLENDİRMESİ olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder