30 Temmuz 2010 Cuma

K12NET Tercih Robotu www.abbasguclu.com.tr ‘de

Basın dünyasında eğitim sektörü ile ilgili konuların önde gelen sesi Abbas Güçlü, sitesinde K12NET Tercih Robotu'a yer verdi. İlgili yazı ve sayfa için aşağıdaki linke tıklayınız: http://www.abbasguclu.com.tr/osys/lys_tercih_robotu_abbasguclucomtrde.html

K12NET Tercih Robotu Kullanımda!

Sınav sistemini değişmesi ile birlikte, 2009-2010 eğitim yılında yükseköğrenim sınavlarına giren öğrenciler için tercihte bulunmak bir kat daha zorlaştı. Bu sorunu çözmede rehberlik uzmanları ve öğrencilere yardımcı olmak amacıyla geliştirilen K12NET Tercih Robotu, yüzlerce dershane tarafından aktif şekilde kullanılmakta. Piyasadaki örneklerinden çok farklı olarak silverlight teknolojisi ile geliştirilen tercih robotu, hem çok hızlı hem de çok etkin. Web tabanlı olarak çalışan sistem sayesinde tercihler istendiği yerden yapılıp rehberlik öğretmenleri ile paylaşılabiliyor. Sistemin içinde gelen videolar ise kullanıcıların işini çok kolaylaştırıyor.

Tercihleri halen devam ettiği bugünlerde yüzlerce dershanede onbinlerce öğrenci K12NET Tercih Robotundan yardım aldı.

12 Temmuz 2010 Pazartesi

K12NET’te öğrenci/velilerin kullanıcı adı ve şifreleri toplu halde rastgele biçimde ya da TC Kimlik No olarak nasıl atanır?

Öğrenciler ve veliler kaydedilirken bu kişilerin kullanıcı adı ve parolaları K12NET tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır. Sizlerden gelen istek üzerine bu parolalar bir sistematik içerisinde oluşmaktadır. Belli bir düzen içerisinde şifrelerin oluşması ilk bakışta pratik bir yol gibi gözükse de uygulama sırasında problemlere neden olmaktadır. Sistem az önce kayıt yaptığımız öğrenciye, 400450 gibi bir şifre verirken, bir sonraki öğrenciye, 400451 gibi bir şifre vermektedir. Böyle bir sistematik, şifrelerin kolay tahmin edilebilir olmasına neden olmakta, deneme yanılma ile öğrencilerin birbirlerinin portallarına girebilmesine imkan tanımaktaydı.

Bu durumda bazı kurumlar şifrelerin tahmin edilemeyecek kadar karışık olmasını isterken, bazıları da "öğrenci ya da velinin şifresi, öğrencinin ya da velinin TC kimlik numarası olmalı, herkes kendi TC Kimlik Numarası ile sisteme girebilmeli" şeklinde görüş beyan ettiler. Bunun sonucunda, şifreleri sizin oluşturabilmenizi, bunu yaparken de ister sistematik olsun, ister rastgele olsun, ister TC Kimlik numarası bazlı olsun kullanıcı bilgileri atayabileceğiniz seçenekler oluşturduk.

Bu işlemi gerçekleştirmek için "Kayıt" ekranının altında "Kayıt Raporları" bölümünde "Kullanıcı Adı ve Parola Değiştirme" yazısının üzerine tıklayınız.

Kullanıcı adı ve Şifre Değiştirme Sihirbazı ile öğrencilerin ya da velilerin kullanıcı adı ve parolalarını Rasgele olacak şekilde ya da sistemde kayıtlıysa TC Kimlik numarası olacak şekilde değiştirebilirsiniz.


UYARILAR

  • Öğrenci/veli, kendisine verilen kullanıcı adı ve parolası ile bir kez sisteme girdikten sonra bu sihirbazı çalıştırmanın etkisi olmaz. Öğrenci/veli kendi şifresi ile sisteme girdikten sonra kullanıcı adı ve parolası bu sihirbaz aracılığı ile DEĞİŞTİRİLEMEZ.
  • Öğrenci/velinin TC Kimlik numarası sisteme kayıtlı değilse kullanıcı adı ve parolasını TC Kimlik numarası olarak değiştir demek değişikliğe neden olmayacaktır.
  • Kullanıcı adı ve parolalarını değiştirip bu bilgileri öğrenci/velilere yazılı olarak verdiğinizde aradan yeteri kadar zaman geçmeden (kendi portallarına girecek zamanı bulamadan) tekrar bu sihirbazı çalıştır ve "şifreleri karıştır" seçeneğini seçerseniz, öğrenci/velinin elindeki yazılı şifre ile, sistemin ürettiği şifre farklı olacak ve "sisteme giriş yapamıyorum" şikayetleri başlayacaktır. Bu yüzden sihirbazın dikkatli kullanılması gerekmektedir.

28 Haziran 2010 Pazartesi

K12NET’te SMS Mesaj Durumu’nda belirtilen “Beklemedeki Mesajlar, Gönderilen Mesajlar ve Başarısız Mesajları ibareleri nasıl anlaşılmalıdır?

K12NET üzerinden SMS gönderme işlemi yaptığınızda, bu mesajlar K12NET tarafından GSM operatörünün sistemine aktarılır. Bu aktarımın ardından SMS'in ulaştırılması işlemi tamamen GSM operatörü tarafından gerçekleştirilir.

Birçok öğrenci bilgi sisteminde, SMS gönderdiğiniz zaman Mesajınız başarı ile gönderilmiştir der. Aslında Başarı ile gönderilen mesajınız değildir. Bu ancak, gönderdiğiniz mesaj GSM operatörüne iletilmiş demektir. Ancak K12NET, mesajın operatördeki izini de takip etmektedir. Gönderilen Mesajların yanında sıfır yazıyorsa, SMS yerine ulaşmamış demektir. Gönderilen mesajların yanındaki rakama tıkladığınızda ise kimlere teslim edildiğini ya da başarısız mesaj gönderiminin sonuçlarını ayrıntılarını görebilirsiniz.


K12NET mesajlarınızı GSM operatörüne aktarmazsa sistem hata verir ve üstteki görüntüye ulaşamazsınız.

Peki bir veliye niçin SMS ulaşmaz?

  1. K12NET'e kaydedilirken telefon numarası türü "Mesaj Gönderi Numarası" olarak seçilmemiştir.
  2. Öğrenci detay ekranında veli için "Disiplin Kontağı" ve "Kayıtlara Erişim" kutusu onaylı değildir.
  3. Veli cep telefonunu reklam SMS'lerine kapattırmıştır. (İlgili GSM operatörü ile gürüşüp açtırabilir.)
  4. Velinin cep telefonu kapalıdır. Operatör mesajı gönderebilmek için bir süre denemelerde bulunur. Ancak bu süre dolduktan sonra mesaj gönderimini kalıcı olarak iptal eder.
  5. Velinin cep telefonu kapsama alanı dışındadır. Operatörün deneme süresi geçtikten sonra hala kapsama alanı dışındaysa mesaj gönderimi iptal edilir.

K12NET’te bir sonraki eğitim yılına kayıt yaptırmış öğrencilere nasıl mesaj gönderilir?

Bir sonraki eğitim yılına kaydedilmiş öğrencilere SMS göndermek için:

  • Öncelikle sisteminizin yılını bir sonraki eğitim yılına getiriniz.
  • Ölçme Değerlendirme menüsünde bulunan "Oturma Kaydı" ekranına gidiniz.
  • Rapor, kısayol ve işlemler bölümünden "Toplu Mesaj Gönderim Sihirbazı"na tıklayınız.
  • Tercihinize göre kayıt türünü (asil,misafir), sınıf seviyesini, öğrenci ya da veliye ya da her ikisinde gönderme seçeneğini işaretleyip mesajınızın içeriğini yazınız.
  • Gönder butonuna bastığınızda mesajınız gönderilecektir.

İşiniz bittiğinde eğitim yılını tekrar eski haline getirmeyi unutmayınız.

K12NET’e giriş yaptığımda ekranımda hiçbir menü görünmüyor. Sebebi ne olabilir?

Bunun 3 adet sebebi olabilir:

  1. Yöneticiniz sistemdeki yetkilerinizi kısıtlamış olabilir.
  2. Henüz aktif olmayan bir eğitim yılını seçmiş olabilirsiniz. Ekranın sağ üst köşesinden sistemin içinde bulunduğu eğitim yılını kontrol ediniz.
  3. Bu duruma en çok yeni eğitim yılına geçildiğinde rastlanır. K12NET sisteminde personel görevlendirmeleri yıllıktır. Eğitim yılının bitmesi ile beraber o eğitim yılına ait görevlendirmeler de sona erdi. Yöneticilerin personel görevlendirmelerini yenilemeleri gerekmektedir. Görev yenileme işlemi, yönetim başta olmak üzere bu ekran yetkisine sahip herhangi bir personel tarafından yapılabilir.

K12NET kullanan dershaneler, okullara yaptıkları sınavları nasıl değerlendirebilirler?

Konunun iyi anlaşılması için bir örnek üzerinden gideceğiz. Aşağıda belirtilen okulların öğrencilerine sınav uygulanacağını varsayalım.

Okul İsmi

Halitpaşa İÖO

Aşıkzülali İÖO

Binbaşı Eminbey İÖO

Ş.J.Onb.E.Sarıkaya İÖO

Süngülü İÖO


Bu okulların öğretmenlerine ya da yöneticilerine ayrı ayrı sınav sonuç belgeleri ve toplu sonuç listeleri verilmesi gerekiyor. Amaç, yüzlerce misafir öğrencinin içinden her bir okulun kendi sonuçlarını çıkarabilmek.

  • Sınavdan Önce Yapılması Gereken İşler

Okullara birer kod verilmelidir. Bu, her dershanenin İSTEDİĞİ gibi belirleyebileceği bir numara olabilir. Vereceğimiz numara en az 4 haneli, en fazla 6 haneli olmalıdır. Her bir okula aşağıdaki gibi AYRI bir numara verilmelidir.

Okul İsmi

Kodu

Halitpaşa İÖO

755001

Aşıkzülali İÖO

755002

Binbaşı Eminbey İÖO

755003

Ş.J.Onb.E.Sarıkaya İÖO

755004

Süngülü İÖO

755005


  • Öğrenci Bilgileri ve Yeni Kayıt Ekranına Gidiniz.

Okul isimlerini sanki bir öğrenciymiş gibi kaydediniz.

100001 gibi mübalâğlı bir başlangıç numarası veriniz. Adı soyadına Okulunun adını ve soyadını yazınız. Statüsünü MİSAFİR yapıp giriş türünü devlet okulu ve geldiği okul kısmına aşağıdaki gibi okulun kodunu ve adını yazınız. Böylece sistem 755001 Halitpaşa İÖO olduğunu öğrenmiş olacaktır. Bu kayıt doğru yapılmaz ya da Halitpaşa İÖO öğrencilerine optik kağıttaki okul kodu bölümüne 755001 olarak kodlattırılamazsa okullara göre liste çıkaramazsınız. Sınava girecek her okul, bu şekilde sisteme kaydedilmelidir.


Sınav başlamadan önce öğrencilere okul kod numaraları söylemeli, bu numaraların optik kâğıtlara doğru kodlatılması sağlanmalıdır.

  • Sisteme okul kodu tanıtılmamışsa,
  • Öğrenci okul kodunu boş bırakmışsa,
  • Öğrenci okul kodunu yanlış, eksik yazmışsa,

kendi okulunun listesinde ismi ÇIKMAZ. Öğrenci bir başka okulun kodunu kodlamışsa, ismi kodladığı okulun listelerinde ÇIKAR. Bu öğrenciler, Misafir olduğu için optik kâğıtta öğrenci no bölümüne bütün öğrenciler 99999 yazıp kodlamalıdır.

Aşağıdaki örnekte, ham data dosyasında öğrenciler numaralarını 99999 olarak kodlamış ve kendilerine bildirilen okul kodlarını optik kağıtlara işaretlemişlerdir.


  • Ham data dosyasındaki düzene göre Ayarlar – Optik Form Tanımlarından Okul Kodu Alanının Başlangıç ve Bitişlerini Belirleyiniz


Veri işleme ekranına gelip sınav okumasını yapınız.

  • Toplu Sonuç Listesi Alma

Sınav uygulamaları ve sonuçlar ekranına gidiniz. Sınav isminin yanındaki satır raporunun üzerine tıklayınız.


Toplu sonuç listesini alırken, Giriş Türüne Göre Ayır ve Geldiği Okul seçeneklerini işaretleyiniz.


Her okulun sınav sonuçlarını ayrı ayrı alabilirsiniz.


  • Karne (Sınav Sonuç Belgesi)

Sınav uygulamaları ve sonuçlar ekranına gidiniz. Sınav isminin yanındaki satır raporunun üzerine tıklayınız. Karneler kısmından Okul Adı radyo butonunu işaretleyiniz.

Eğer Okul Adı seçili ise sınav karneleri okul sıralı çıkarılacak ve karnenin başlık kısmında okul adı yazılı olacaktır.