10 Aralık 2011 Cumartesi

ÖĞRENCİ DERS BAŞARI LİSTESİ

ÖĞRENCİ DERS BAŞARI LİSTESİ

Öğrencilerin ders ders başarılarını ve ağırlıklı ortalamalarını tek bir Excel sayfasında görebileceğiniz rapor “Öğrenci Ders Başarı Listesi”dir.

Raporu elde edebilmek için “Şubeler” ekranına gidiniz. İster bir şubenin ister birden fazla şubenin öğrenci ders başarı listesini çıkarabilirsiniz.

Eğer sayfa raporları kısmından elde ederseniz filtrelediğiniz şubeler için liste elde edilir.

Tek bir şube için ise satır raporlarından elde edilmelidir.


“Şubeler” ekranında filtreleme butonuna basınız ve kriterlerinizi belirleyiniz.

Bu örnekte yalnızca 6/A şubesi için rapor elde edeceğiz. 6/A şubesinin sağ tarafında bulunan satır raporlarına tıklayıp “Öğrenci Ders Başarı Listesi” linkinin üzerine tıklayınız.

Karşınıza daha önce oluşturulmuş listeler gelebilir. “İleri” butonuna tıklayarak devam ediniz.

Burada Öğrenci Ders Başarı Listesi’nde gösterilmesini istediğiniz dersleri seçebileceğiniz ekran gelmektedir.

Ok ile gösterilen kısımda Hepsini seçip, kaldırabilirsiniz. Gösterilmesini istediğiniz kısımları başındaki onay butonları ile işaretleyiniz.

“İleri” butonuna basınız.

Bu sihirbazda Başarı tipini yani Not Türünü seçiniz ve “Bitir” butonuna basınız.

Rapor oluşurken dönen simge üzerine tıklayınız.

Rapor oluştuktan sonra link haline gelecektir.

Üzerine tıklayarak raporu açınız.

Rapor iki sayfadan oluşmaktadır.

İlk sayfada her öğrencinin ders ders başarılarının gösterimi yer almaktadır.

Sayfanın altında İstatistikler hesaplanmaktadır.

Burada Fen ve Teknoloji ders başarısının 73,89 ortalamaya sahip olduğunu, maksimum değerin 94 olduğunu gözlemleyebilirsiniz.

İkinci sayfada ise öğrencilerin ağırlıklı ortalamaları hesaplanmaktadır.


PUAN LİSTESİ

PUAN LİSTESİ

Puan listesine iki yerden ulaşabilir. Öğretmen portalından “Uygulamalar” web parçası “Not Defteri” kısmından,


Ya da Personel portalından,

Dersler bölümünden İstediğiniz ders isimlerinin üzerine basarak ulaşabilirsiniz.

Puan listesi, dönem bölümündeki ders isminden ya da sınav isimlerinin yazılı olduğu herhangi bir yerde alınabilir.


İşlemler ve açılan ekranda “Puan Listesi Oluştur” linkinin üzerine tıklayınız.

Ekran dönüp karşınıza 3 seçenek gelecektir.

1: Bu kısımda Puan Listesinde göstermek istediğiniz sınav/sınavlarınızı CTRL tuşu yardımıyla seçiniz. Sınav türlerinin yanındaki ok işaretlerine basarak ilgili bölümü açıp kapatabilirsiniz.

2: Bu bölümdeki kutuyu onaylarsanız, henüz puanlanmayan sınavları da not çizelgesinde gösterebilirsiniz.

3: Bu bölümdeki kutuyu onaylarsanız, sınav türlerine göre gruplayabilirsiniz. Sınav, Proje, Ders ve Etkinliklere Katılım vb ayrı ayrı çıkar.

Seçenekleri işaretleyip “Tamam” butonuna tıklayınız. Dönen simgenin üzerine basarak raporun oluştuğunu kontrol ediniz.

Rapor oluştuktan sonra yeşil simge üzerine tıklayarak raporu açınız.

Raporun ilk kısmında öğrencilerin sınav puanları ve notları yer almaktadır.

Ders, şube, öğretmen bilgileri de raporun üzerinde yer almaktadır.

Raporun ikinci kısmında ise İstatistikler hesaplanmaktadır.


Her bir sınavın puan ortalaması, not ortalaması, en düşük ve en yüksek alınan puanlar, puanların standart sapması öğrencilerin aldıkları notlara göre dağılımları yer almaktadır.

BİLEŞİK SINAV K12NET’in Katkılarını Esas Şimdi Fark Edeceksiniz (Bu Orijinal Bir Güncelleme Haberidir)

K12NET’in Katkılarını Esas Şimdi Fark Edeceksiniz (Bu Orijinal Bir Güncelleme Haberidir)
Sistemin temel bilgilerini tanımlamak, güçlü alt yapı kurabilmek daha üst işleri yapabilmenin sadece bir aracıdır. K12NET güçlü bir alt yapı kurmak için üç yılını harcadı. Bundan sonra çıkan güncellemelerin tamamı bu alt yapıya dayandırılan üst ihtiyaçlar olacaktır.

Öğretmen öğrencilerine “Bir ay içerisinde bu konuyu biteceğim. Bir ay içerisinde sizi, üç kere küçük küçük sınavlar yapacağım. Birinci Quiz işlenen ilk konulardan, ikinci Quiz ilk konular ile birlkte daha geniş bir alandan, son Quiz ise bir aylık tüm üniteden olacak diyor” Doğal olarak ilk sınavın etkisinin az, ikincisinin daha fazla., üçüncüsünün ise daha fazla olmasını istiyor. Bu sınavlardan elde edilen notu da birinci sınav olarak ilan edeceğini söylüyor.

K12NET’de biz buna “Bileşik sınav” diyoruz. Ekte gönderdiğimiz yazıda konunun ayrıntılarını bulabilirsiniz

Uluslar arası standartta yazılım kullanmanın keyfini yaşacaksanız. Birinci Quiz, 150 puan üzerinden, ikincisi 250, son Quiz 500 puan üzerinden olsun ama bunlardan elde edilen puan Milli Eğitim Bakanlığı’nın istediği 100’lük sisteme dönüştürsün mü istiyorsunuz. Tabii onu da yapabilirsiniz.


BİLEŞİK SINAV

Bileşik sınav tanımlamak için ilgili dersin not defterine ulaşılmalıdır.

Burada bileşik sınavın bileşenleri önce tanımlanabilir, daha sonra bileşik sınav haline getirilebilir. İstenirse her biri aynı anda tanımlanır.

Diyelim ki 3 quiz var ve bunlar 1.Sınavın bileşenleri. Ders isminin üzerinde sağa tıklayıp Sınav Ekle deyiniz.


MEB müfredatında olan ve karne ortalamasını %100 etkileyen 1.Sınavı tanımlayınız.


Burada Puanlama Şeklinin Yüzde olmasına ve ağırlığının 1 olmasına dikkat ediniz. Bu sınav Bileşik Sınavdır. Birazdan tanımlayacağımız Quizlerin ağırlıkları bu sınavın sonucunu belirleyecektir.


Şimdi bu sınavın bileşenlerini tanımlıyoruz.

Tekrar ders isminin üzerinde sağ tıklayınız ve sınav ekle deyiniz.




Burada dikkat edilmesi gereken Puanlama Şekli, Puan olmalı ve Bileşik Sınav kısmından 1.Sınav seçilmelidir.
1.Quiz Tanımı: 200 Puan üzerinden yapıldığını varsayalım.


2.Quiz Tanımı: 300 Puan üzerinden yapıldığını varsayalım.


3.Quiz Tanımı: 100 Puan üzerinden yapılıyor.


Tüm bileşenleri bu şekilde tanımladıktan sonra ekran görüntüsü aşağıdaki gibi olacaktır.


Işıl MERT isimli öğrenci 1.Quizden 200 tam puan, 2.Quizden 150 puan ve 3.Quizden 50 puan almış olsun.


Ortalamasının 67 olduğunu gözlemliyoruz.

Peki hesaplama nasıl yapılıyor?

3 Quizin toplam puanı: 200+300+100=600 puan

1.Sınavda 100 e dönüştürmesi için 100/600= 0.16 Her birinin %16 sını alıp ortalamaya ekliyor.

1.Quiz ortalamayı ne kadar etkiledi? 200/600= %50

2. Quiz 300/600= %33

3.Quiz 100/600= %17

Toplam:% 100

30 Kasım 2011 Çarşamba

K12NET Silverlight Ekranları Hakkında İki Soru ve Cevabı

Silverlight Ekranları Hakkında İki Soru ve Cevabı



Silverlight ekranları ile ilgili olarak kullanıcılarımız zaman zaman bize iki şey soruyorlar.


1- Yaptığım işlem benim bilgisayarımda hata veriyor ama yanımdaki arkadaşın bilgisayarında çalışıyor.

2- “Sistem güncelleme aldı, şuraya şu özellik kondu ama ben bunu göremiyorum. Ne yapmalıyım?



Aşağıdaki yazıda bulunan adımlar yapıldığı halde sorunlarınız devam ediyorsa kurumunuzun adını yazarak, ve yaptığınız işleri tarif ederek, (şu ekrana gidiyorum, şu düğmeye basıyorum… gibi sizin tarifinize göre bizler de yaptığımızda aynı durumu oluşturabilelim) destek@k12net.com adresine mail gönderiniz.

1.DURUM : HATA ALIYORSANIZ;

Yaptığım işlem benim bilgisayarımda hata veriyor ama yanımdaki arkadaşın bilgisayarında çalışıyor diyorsanız ya da başka bilgisayarda karşılaştırma fırsatınız yoksa hata aldığınız durumlarda aşağıdaki işlemleri yapınız.

Silverlight ekranlarında aldığımız bazı hataların sebebi belleklerin dolu olması ile ilgilidir. Bu hataları ayıklamak için aşağıdaki adımları izleyiniz.

*Silverlight belleğinizi temizleyin.

Ekranın herhangi bir yerinde sağ tıklayınız. Silverlight” deyiniz.


“Uygulama Depolama Alanı” sekmesine gelip, Tümünü Sil deyiniz.





Bu işlemi tamamladıktan sonra Tamam” butonuna basınız ve kapatınız.

2.DURUM : GÜNCELLEMELERİ GÖREMİYORSANIZ;

Sistemin güncelleme aldığı söyleniyor ama siz bir değişiklik gözlemlemiyor, yapıldı denilen şeyleri göremiyorsanız aşağıdaki işlemi yapınız

İnternet geçmişinizi ve Cookies dosyalarınızı silin.

Herhangi bir internet sayfasındayken Araçlar- İnternet Seçeneklerine geliniz.



Tarayıcı geçmişi Ayarlar ekranına gelip, Dosyaları görüntüle deyiniz.



Gelen dosyaların hepsini CTRL + A tuşu ile seçip siliniz.





**F12 tuşu ile tarayıcı ön belleğinizi temizleyin.

Silverlight ekranında iken F12 tuşuna basın.



Kırmızı çarpı butonu ile tarayıcı ön belleğini temizle deyiniz.

DİKKAT : Bu işlemleri yaptıktan sonra da hata alıyorsanız,

1- Çalıştığınız kurumun adını belirterek

2- Yaptığınız işleri adım adım yazarak (Şu ekrana girdim, şu düğmeye bastım, gibi yaptığınız işlemleri tarif ediniz. Bu tarifiniz sayesinde aynı işlemleri yaparak biz de bu hatayı oluşturabilelim)

3- Yukarıdaki işlemleri yaptığınız halde hata alıyorsanız günlük işlerinizin aksamaması için destek@k12net.com adresine mail gönderiniz.

29 Kasım 2011 Salı

Ortak Sınavlardan Önce Oturma Planı Yapıp, Resimli/Resimsiz Sınav Giriş Belgesi Çıkarıyor musunuz?

İster klasik, ister çoktan seçmeli sınav yapınız, özellikle ortak sınavlarda öğrencilerin oturma düzenlerini değiştirerek her sınavda yeni bir oturma planı yapabilirsiniz. Oturma planlarını manuel olarak yapanlar çok iyi bilir, şube listelerinden 3’er, 5’er öğrenci alınarak bu işi yapmak epeyi zahmetlidir. K12NET’de oturma planı yapmak en fazla 10-15 saniye sürer.

Şubeleri kendi içerisinde karıştırabileceğiniz gibi farklı sınıf seviyelerini de karıştırabilirsiniz. Her oturma planı yaptığınızda başka bir dağıtım algoritması çalışır ve daha önce yan yana gelmiş öğrenciler bir daha kolay kolay bir arada olamazlar. Oturma planını hazırlayanlar resim/resimsiz sınav giriş belgeleri çıkarabilirler. Oturma planı yapıp, sınavdan önce ,sınav giriş belgelerinin verilmesinin faydalı olacağını düşünmekteyiz.

Amacı :
Ortak sınavlarda öğrencilerin sınıf seviyelerine ya da şubelerine göre karışık oturtulmasını sağlayarak, sınavdan önce resimli/resimsiz sınav giriş belgelerinin verilmesidir.

Yeri:
Oturma kaydı: Ölçme değerlendirme / Oturma kaydı / Rapor, Kısayol ve İşlemler’den Sınav Oturma Sihirbazı

Sınav Giriş Begesi: Ölçme değerlendirme / Oturma kaydı / Rapor, Kısayol ve İşlemler’den Toplu Oturma Kaydı Listesi




SINAV OTURMA PLANI

Sınav oturma planını hazırlamanız durumunda aşağıdaki gibi resimli giriş belgesi çıkarabilirsiniz
Eğer resimli giriş belgesi çıkarmayıp daha ekonomik bir çıktı almak istiyorsanız aşağıdaki gibi bir doküman da alabilirsiniz.













Sınav Giriş belgeleri çıkarmak için OTURMA KAYDI yapmalısınız. Bu yazımızda oturma kaydının nasıl yapılacağı anlatılmaktadır:

Bir sınav uygulaması için Oturma Kaydı nasıl yapılır;

Öncelikle Ölçme ve Değerlendirme ana modülünde bulunan Oturma Kaydı ekranına gidiniz.
Rapor, Kısayol ve İşlemler’den Sınav Oturma Sihirbazı yazısının üzerine tıklayınız.










Karşınıza gelen ekranda;








İşlem Türü kısmından 2 çeşit işlem yapılabilir. Bunlardan birincisi Oturma Kaydı Ekleme. Bu işlemle ilk kez bir sınav uygulaması için toplu oturma kaydı oluşturulur. Diğeri Oturma Kaydı Silme bununla da daha önce oluşturduğunuz oturma kayıtları silinir.

Şu anda oturma kaydı işlemi yapılacağı için Oturma Kaydı Ekleme seçeneğini seçiniz.

Yükle butonunun yanında bir tarih yazılıdır. Bu tarih oturma kaydının yapılacağı sınavın tarihini içermelidir. Örneğin sizin sınavınızın uygulama tarihi 21.10.2011 ise tarih sekmesine 20.10.2011 yani o tarihi içerecek bir tarih yazınız ve Yükle deyiniz.
Tarihi daha geri çektikçe daha eski uygulamaları görebilirsiniz







Uygulamanızı seçip ileri deyiniz.








Karşınıza gelen bu yeni ekranda karışık seçeneği, sınava girecek olan öğrenciler içinde farklı gruplar var ise bunları birbirine karıştırarak oturma kaydı yapma anlamındadır. Ayrı ayrı seçeneği ise, sınava girecek olan öğrenciler içinde farklı sınıf seviyesi öğrenciler var ise bunları ayır, birbirine karıştırma anlamındadır.

Uygulama sütununda yazan uygulamanın adıdır. Olanlar; sınavın sınıf seviyesine uygun sınava girebilecek öğrenci sayısıdır. Olmayanlar; bu sınav uygulaması için oturma kaydı yapılmamış öğrenci sayısıdır. Ekle sütununda yazan 0 rakamına bastığınızda bu sınav uygulaması için oturma kaydı yapabileceğiniz öğrencileri seçebilirsiniz.
Seçme işlemi yaptıktan sonra oturma kaydı yapılacak kaç tane öğrenci seçtiyseniz Ekle’de o rakam kadar olacaktır.

Dip Notà Buradaki değerlerin oluşmasını sağlayan 2 durum vardır. Birincisi sınavın Sınıf seviyesi olmalıdır. İkincisi de bu sınava uygun sınıf seviyesi olan öğrencilerin olmasıdır. Bu ikisi olmazsa bu sınav uygulaması için oturma kaydı yapılamaz.

Seçtiğimiz uygulama o gün, o saatte bir tane olduğu için karışık ya da ayrı demiş olmanın bir önemi bulunmamaktadır. Herhangi bir seçeneği seçip Ekle deyiniz.

Karşınıza gelecek örnek ekranda sadece Hepsi (10) şeklinde bir değer yazmaktadır






+ butonuna basarak daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Aşağıda + butonuna basılarak ne kadar detaylı bilgilere erişebileceğinizi görebilirsiniz.



Buradan oturma kaydı yapılacak öğrencileri seçiniz.







İleri deyiniz.

Karşınıza aşağıdaki gibi bir görüntü gelecektir.







Burada ki toplam kapasite K12NET sistemine tanımladığınız odaların Öğrenci kapasitesinde yazan rakamların toplamıdır.

Dip Notà Eğer oda tanımlarken öğrenci kapasitesi girilmez ise oturma kaydı yapılamaz çünkü öğrencileri yerleştirilecek oda bulunamaz.

Seçilen/ Gerekli kapasite ise kaç kişilik oda seçildiğiyle gerekli olan yer sayısıdır.

Bir sonraki odaya geçme şekli eğer odada yer kalmadığında seçilirse bir oda dolacak ve o şekilde diğer odada oturma kaydı yapılmaya devam edilecektir. Ancak Sırayla her öğrencide seçilir ise bir öğrenci bir odaya yerleştirilir diğer öğrenciye gelindiğinde bir sonraki odaya yerleştirilir, bu şekilde işlemler devam edilir. Bu seçenekte öğrencilerin dağıtımı ÇOK KARIŞIK olur

Bırakılacak Boşluk her odada boş kalınması istenen yer sayısıdır. Eğer bir odada hiç boş yer kalmasın isteniyorsa 0 yazılır.

Odalar kısmından hangi odalarda sınav uygulanacaksa o odalar seçilir ve kaydet diyerek oturma kaydı işleminiz sona erer.

Yapılan bu oturma kaydı için her öğrenciye sınava giriş belgesi verilmek isteniyorsa, raporlar, kısayol ve işlemlerde bulunan Toplu Oturma Kaydı Listesi tıklanır.








Uygulama seçilir ve gelen ekrandan oturma kaydı listesinin resimli olmasını istiyorsanız resimli seçiniz ve bitir diyiniz. Resimsiz liste alındığında aşağıda örneğini sunduğum gibi bir liste verecektir.








Ortak Sınavlardan Önce Oturma Planı Yapıp, Resimli/Resimsiz Sınav Giriş Belgesi Çıkarıyor musunuz?

İster klasik, ister çoktan seçmeli sınav yapınız, özellikle ortak sınavlarda öğrencilerin oturma düzenlerini değiştirerek her sınavda yeni bir oturma planı yapabilirsiniz. Oturma planlarını manuel olarak yapanlar çok iyi bilir, şube listelerinden 3’er, 5’er öğrenci alınarak bu işi yapmak epeyi zahmetlidir. K12NET’de oturma planı yapmak en fazla 10-15 saniye sürer.

Şubeleri kendi içerisinde karıştırabileceğiniz gibi farklı sınıf seviyelerini de karıştırabilirsiniz. Her oturma planı yaptığınızda başka bir dağıtım algoritması çalışır ve daha önce yan yana gelmiş öğrenciler bir daha kolay kolay bir arada olamazlar. Oturma planını hazırlayanlar resim/resimsiz sınav giriş belgeleri çıkarabilirler. Oturma planı yapıp, sınavdan önce ,sınav giriş belgelerinin verilmesinin faydalı olacağını düşünmekteyiz.

Ekte konu ile ilgili bir yazı hazırladık. İncelemenizi öneriyoruz


Amacı :
Ortak sınavlarda öğrencilerin sınıf seviyelerine ya da şubelerine göre karışık oturtulmasını sağlayarak, sınavdan önce resimli/resimsiz sınav giriş belgelerinin verilmesidir.

Yeri:
Oturma kaydı: Ölçme değerlendirme / Oturma kaydı / Rapor, Kısayol ve İşlemler’den Sınav Oturma Sihirbazı

Sınav Giriş Begesi: Ölçme değerlendirme / Oturma kaydı / Rapor, Kısayol ve İşlemler’den Toplu Oturma Kaydı Listesi