25 Nisan 2010 Pazar

K12NET’te öğrencinin kaydı silineceği zaman, muhasebe hesaplarının karışmaması için kayıt sözleşmesi nasıl sonlandırılır?

Bu konuyu bir örnek üzerinden anlatacak olursak:

Bir öğrenci yıllık, 4000 Liradan kaydını yaptırmış, Eylül-2009'dan, Haziran-2010 tarihine kadar 10 taksitle 400 Lira ödeyerek bu parayı ödeyeceğini taahhüt etmiş. Öğrenci herhangi bir sebepten dolayı Nisan ayından itibaren kaydını sildirmek istiyor. Öğrencinin beklentisi derslere gelmeyeceği Nisan-Mayıs-Haziran aylarına ait 3 aylık (400x3=1200) tutarı, 1200 Lirayı geri almak.

Bu durumda sizler kurum yöneticileri olarak iki türlü karar verebilirsiniz:

1.Seçenek:

"Anlaşmamızda ayrılık durumu yoktu. Kaydını aldırsan da, ayrılmasan da bu ücreti ödeyeceksin." diyor. Bu durumda öğrencinin sadece kaydını sonlandırmanız gerekmektedir. Parasal durumlarla ilgili herhangi bir işlem yapmamıza gerek yoktur. Öğrenci günü geldikçe kalan borcunu ödemesi gerekmektedir.

2.Seçenek

"Ayrılma nedenini haklı buldum. Son üç ayın 400x3=1200Lirasını geri ödeyeceğim" derseniz, öğrencinin kaydı sonlandırılacağı gibi, kayıt sözleşmesi de yeniden düzenlenmelidir.

Her iki durumda da önce ÖĞRENCİNİN KAYDI SONLADIRILIR.

Bunun için kayıt ekranına gidip öğrencinin isminin sol tarafındaki düzenle botununa basıyoruz.




Ayrılış Tarihini yazıp, Ayrılış Durumunu seçiyoruz. Kaydet butonuna bastığımızda bir uyarı geliyor. Bu uyarı, bilgi amaçlı. "Tamam" butonuna bastığınızda öğrencinin kaydı sonlandırılmış olacaktır. Ancak öğrencinin son üç aylık taksitini düşeceksek, kayıt sözleşmesi ekranına gitmeliyiz.


Kayıt sözleşmesi ekranında bu öğrencinin isminin yanındaki "Düzenle" botuna basarak 10 aylık taksitlerini görmeliyiz.


Öğrencinin ilk 7 ay taksitlerinin pasif olduğunu görüyorum. Bunun anlamı öğrenci, Mart ayı dahil ödemelerini düzenli olarak yapmış. Geride üç aylık (400x3=1200 Liralık) taksit duruyor. Öğrenci ayrılsa bile "ödeme devam edecek" şeklinde bir karar varsa, kayıt sözleşmesine DOKUNULMAMALIDIR. "Dershaneye gelmediği son üç ayın taksiti alınmayacaktır" kararı çıktıysa bu taksitler yandaki çarpı işaretlerine basılarak SİLİNMELİDİR.

Eğer son üç ayın taksitini iade kararına rağmen, SİLMEZSEK;

  • Önümüzdeki ay, ödenmemiş borç listesinde bu öğrencinin ismini görmeye başlarız.
  • Önümüzdeki aylar, beklediğimiz ödeme tutarı, gerçek tutar olmaz (Evdeki hesap,çarşıya uymaz)
  • Mali konularda anlaştığımız velilere, dikkat etmeyip "borcunuzu geciktirdiniz" diye SMS gönderebiliriz.

İşte bu yüzden kaydı silinen öğrencinin eğer düzeltilecekse kayıt sözleşmesi hemen düzeltilmeli ve bu tür hatalara meydan verilmemelidir.



7 Nisan 2010 Çarşamba

K12NET Çizgi Altı Raporu nedir ve nasıl üretilir?

K12NET Çizgi Altı Raporu, belirlenen ders/konu ve kazanımdan belli bir seviyenin altında kalmış öğrencileri raporlamak için kullanılır.

  1. Belirlediğiniz konu ve kazanımlarda belli bir çizginin altında kalmış, öğrencileri tespit etmek için gruplar ve ders kayıt ekranına gidiyorum.
  2. Bilgi haritası yazısının üzerine tıklıyorum.


  3. Çizgi altı rapor seçeneğini seçiyorum.


  4. İstediğiniz sınav ya da sınavları seçiyorum.


  5. Sınavda sorulan derslerin isimleri ve yanlarında kazanım sayıları gelecektir. Seçtiğim son 4 sınavda, 77 adet 7.sınıf sorusu sorulmuştur. Ayrıntıları görmek için Matematik.07 yazısının sol tarafındaki + işaretine tıklıyorum.


  6. + işaretinin üzerine tıklayınca daha ayrıntılı bir liste ekrana gelmektedir. Araştırma yapmak istediğimiz konunun "Sayılar" olduğunu varsayalım. Bu konudan 26 soru sorulmuştur. Sayılar konusunun sol tarafındaki artı işaretine tıklayarak daha ayrıntı görmek istiyorum.


  7. İncelemek istediğim konu Oran ve orantı. Oran ve orantının yanında artı işaretinin olması bu konunun da altında bir konu olduğunu gösteriyor ama ben, bu derinliği yeterli görüyorum. Bu konuda yüzde 60'ın altında kalan öğrencileri görmek için çizgi altı kutusuna 60 yazıyorum.


  8. Bitir düğmesine bastığımda raporum oluşuyor.


Bu şekilde 7B grubunda Oran ve Orantı konusunu %60'ın altında öğrenmiş öğrencilerimizin listesi alınmıştır. Gruplar ekranında bir sınıf seviyesi seçerek aynı raporu 7.sınıfların genelinde bu konuyu öğrenememiş olanların listesini de çıkarabilirdiniz.

2 Nisan 2010 Cuma

K12NET’te öğrencilerin tüm sınavlardan yanlış/boş işaretledikleri sorular ve bu soruların kazanımları nasıl raporlanır?

K12NET sayesinde öğrencilerin yanlış yanıtladığı ve boş bıraktıkları soruları bulunup, sadece bu soruların kazanımları çıkarılabilir.

Bunun için;

  1. "Şubeler/Gruplar ve Ders Kayıt" ekranında istediğimiz satırın sağ tarafındaki satır raporuna ve öğrenci yanlış cevap listesi yazısının üzerine tıklayınız.
  2. Yanlış cevap listesi almak istediğiniz sınav ya da sınavları seçiniz. Aşağıdaki örnekte 7 adet sınavın seçildiğini görüyorsunuz.


  3. Seçtiğiniz sınavlarda sorulan ders ya da dersleri seçiniz.


  4. Yanlış yapılan soruların numaraları yanı sıra istenirse yanlış yapılan soruların kazanımları, boş bırakılan soruların numaraları ya da boş bırakılan soruların kazanımlarını da görebilirsiniz.



  5. Şahin, isimli öğrencinin son üç sınavda yanlış yaptıkları soruları ve bu soruların kazanımlarını görüyorsunuz. Sistem radar gibi tüm sınavları tarayıp her bir öğrencinin yanlışlarını saniyelerle tespit ediyor. Sadece bu tespitle kalmıyor, bir de yanlış sorulara göre kazanım listesi çıkarıyor. Rapor, Şahin'in ortak bölenler ve ortak katlar ile ilgili olarak daha fazla çalışması ve soru tiplerine hakim olması gerektiğini çok net şekilde gözler önüne seriyor.

7 Mart 2010 Pazar

K12NET şifrelerinizi kimseyle paylaşmayın!

K12NET şifrelerinizin değiştirilmesi ve yeniden atanması konusunda K12NET Teknik Destek ekibinin YETKİSİ BULUNMAMAKTADIR.

K12NET Teknik Destek ekibi, sizlerin şifrelerini öğrenmek üzere sizi asla ARAMAYACAKTIR. Gerek e-posta ile haberleşmelerde gerekse telefon görüşmelerinde şifrenizi ve kullanıcı adınızı ne K12NET ekibine ne de sizinle aynı durumda çalışan kişilerle PAYLAŞMAYINIZ.

Şifrenizin güvenliğinden tereddüt ettiğiniz an, hemen DEĞİŞTİRİNİZ. Kullanıcı adınız, unutmayacağınız basit bir ibare olsa dahi şifrenizin mutlaka size özel ve biraz kompleks olmasına dikkat ediniz.

Unutmayınız, şifreniz sahip herhangi bir kişi bunu kötü emelleri için kullanabilir, öğrencilerinize, velilere ve çalışma arkadaşlarınıza sizin adınıza mesajlar, öğrencilerin notlarını değiştirebilir ve hatta bazı şifrelere sahip olursa kurumunuzun muhasebe hesaplarına bile ulaşabilir.

Bu önemli konuya dikkat edileceğini umarız.

22 Şubat 2010 Pazartesi

K12NET’te sisteme kayıtlı olmayan kişilere nasıl mesaj gönderilir?

Misafir kayıt dahi olsa, öğrenci veya velilerin sisteme kayıtlı olması, SMS mesajlarının bu kayıtlar üzerinden gerçekleştirilmesi her zaman için en doğru yoldur. Asil kayıt adaylarının bu şekilde bir veri havuzunda saklanması profesyonel bir yaklaşım.

Ancak bazı durumlarda bu kişileri sisteme misafir olarak kaydetmeden de mesaj göndermek gerekebiliyor.

Bunun için İletişim modülünden, Mesaj Gönder ekranına giriniz ve yeni bir mesaj oluşturunuz. Mesaj Türünü SMS'e çevirdiğinizde Tel No + bölümü ekrana gelecektir. Artı işaretinin üzerine tıklayınız.


Telefon numarası ekleyebileceğiniz bir kutu gelecektir. Kutunun içine her satırına bir numara gelecek şekilde aynı anda birden fazla numara da yazabilirsiniz. Örneğin bir Excel dosyasına, bir word dosyasına alt alta yazılmış telefon numaralarınız varsa kopyalayıp bu alana yapıştırabilirsiniz.


Yukarıdaki görüntüye bakalım. Birinci telefon numarası başında sıfır olacak şekilde boşluksuz yazılmış.

İkinci numaranın başında sıfır yok.

Üçüncü numarada parantez kullanılmış, dördüncü numarada tire işareti kullanılmış, beşinci numarada nokta işareti kullanılmış. 6.numarada hem parantez, hem nokta, hem tire kullanılmış, üstelik birinci numara ile de aynı numara.

Ekle dediğimizde,

Kullanıcının telefon numarasının başına sıfır ekleyip eklemediğine bakmaksızın, numaraların içinde tire, parantez, boşluk, nokta olup olmaması ile ilgilenmeyerek numarayı alıcı şahıslar bölümüne eklemektedir.


Dikkat ettiyseniz yukarıda 6 tane numara var. Ekle dediğimizde numara sayısı 5'e inmiştir. Çünkü 1.sıradaki numara ile 6.sıradaki numara aynıdır. Aynı numaraya mükerrer SMS gönderimini engellemek için böyle bir düzenek hazırlanmıştır.

18 Şubat 2010 Perşembe

K12NET’te kuruma kayıtlı öğrenci yeni eğitim yılı için de kayıt yaptırmak isterse nelere dikkat edilmelidir?

Öğrenci Kaydetme

Bu öğretim yılında 6.sınıfa kayıtlı Çiğdem Ak isimli öğrencimiz gelecek yıl da yine aynı kurumda 7. sınıfa kaydedilecekse, ekranın sağ üst köşesindeki öğretim dönemini bir sonraki yıla geçiriniz.


Kayıt bölümüne giderek, artı (ekle) işaretine basınız


Yeşil renkli Öğrenci seç butonun tıklayarak Çiğdem Ak isimli öğrenciyi bulup kaydını yapınız. Bu şekilde öğrenciyi yeniden sisteme kaydetmeden sadece gelecek yıl için kayıt bilgisini yenilersiniz. Bu tip durumlarda öğrencileri sadece kayıtları yenilenmeli, sıfırdan tekrar sisteme kaydedilmemelidirler.

9 Şubat 2010 Salı

K12NET’te öğrencilere doğum günü kutlama mesajı nasıl gönderilir?

Öğrencilerin doğum günlerini K12NET üzerinden SMS mesajları ile kutlayabilmek için öncelikle öğrencilerin cep telefonlarının ve doğum günlerinin sisteme kayıtlı olması gerekir. Bu bilgiler sistemde eksikse, öncelikle bunları tamamlayınız. Telefon numarası kaydederken, cep telefonu numarasını "Mesaj Gönderi Numarası" türünün altıma tanımlayınız.

Bu işlem bittikten sonra Kayıt ekranının altında bulunan "Kayıt raporları" içinden "Doğum Günü Mesajı Gönder" linkine tıklayınız. Sistem otomatik olarak o günün tarihini getirmektedir. Ancak, isterseniz tarihi elle de değiştirebilirsiniz.


Mesaj tipi olarak şimdilik SMS gönderimi yapılmaktadır. Ancak ilerleyen zaman diliminde öğrencinin e-postası sisteme kayıtlı ise kutlama mesajı e-posta olarak da gönderilebilecektir.

İleri butonuna bastığımızda kutlama mesajı gönderilecek öğrencilerin sıra numarası, kayıt numarası ve isimleri listelenmektedir.


Bugün doğanlar listesinde olduğu halde kutlama mesajı gönderilmek İSTENMEYEN öğrenci varsa çarpı (sil) işaretine basılarak bu öğrenciler listeden çıkarılır.

Bitir denildiğinde SMS gönderimi yapılacaktır. SMS gönderimi geri dönülemez bir süreçtir. Bu yüzden öğrencilerin doğum tarihlerinin doğru olmasına, SMS gönderimi yapılacak telefon numaralarının doğru yazılmasına ve telefon türünün "mesaj gönderi numarası olarak yazılmasına dikkat etmelisiniz.