30 Kasım 2010 Salı

Yabancı öğretmen, öğrenci ve veliler K12NET’i nasıl kullanmalıdırlar?

Ülkemizde faaliyet gösteren pek çok özel okul, kadrosunda yabancı öğretmenler çalıştırmaktalar. Bazı okullarımızda anadili Türkçe olmayan öğrenci ve veliler de bulunmakta. Bu kişilerin de K12NET'i verimli bir şekilde kullanabilmeleri için İngilizce arayüzümüz kullanılabilir. Hangi okuldan olursa olsun http://english.k12net.com adresine bağlanıldığında, standart kullanıcı adı ve şifre kullanılarak öğretmen, öğrenci ve veli portallarına İngilizce arayüz ile bağlanılabilir.

Örnek İngilizce öğretmen portalı ekran görüntüsü aşağıdadır:

29 Kasım 2010 Pazartesi

K12NET’te birden çok portal kullanması gereken kişiler portal seçimini nasıl yapar?

K12NET sisteminde 3 portal var.

  1. Personel Portalı (Yönetim,Rehberlik,Ölçme Değerlendirme,Kayıt Kabul, Muhasebe)
  2. Öğretmen Portalı (Eğitim-Öğretim)
  3. Veli/Öğrenci Portalı

Bazı durumlarda eğitim kurumlarında çalışan kişiler, görevlendirmeleri gereği birden fazla portal kullanmak durumunda kalabiliyor. Ya da bir kişi aynı okulda hem öğretmen hem de veli olabiliyor.

Örneğin; "Çağdaş" isimli öğretmen, haftada 14 saat Felsefe dersine giriyor, ayrıca rehber öğretmen kadrosunda yer alıyor. Sisteme ilk kaydedilirken, öğretmen olduğu için aşağıdaki gibi (1000-Eğitim Öğretim) olarak kaydediliyor.


Rehberlik hizmetlerinde de görev alacağı için ve bir rehber öğretmenin standart yetkilerini kullanacağı için görevlendirme ekranına gidip personel listesinden "Çağdaş" isimli öğretmeni seçip, psikolojik danışman olarak ikinci görevi veriyoruz.


Böylece Çağdaş öğretmenin iki tane görevlendirmesi olacaktır.


Çağdaş öğretmen kendi şifresi ile sisteme girdiğinde;

Giriş sayfasında gidebileceği iki portalı olacaktır. Öğretmen olarak işlerini yapmak için "Öğretmen Portalı" psikolojik danışman olarak "Personel Portalı" seçimini yapacaktır.


ÇOK ÖNEMLİ NOT: Bir personele Yönetim, Rehberlik, Ölçme Değerlendirme, Kayıt Kabul, Muhasebe görevlerinden birini verdiğimizde sistem, o görevin daha önce tanımlanmış standart görevlerini atar. "Çağdaş" isimli öğretmeni psikolojik danışman olarak atadığımızda bu hizmet için tanımlanmış standart yetkilere sahip olur. Standart yetkilerin dışında yetki verilecekse bu Yetkilendirme / Kullanıcı Yetkilendirme bölümünden yapılmalıdır.

25 Kasım 2010 Perşembe

K12NET Öğrenci ve Öğretmen portallarında mesaj kutucuğundaki gösterim nasıl uygulanır?


  1. Konusu ve içeriği yazılı olan mesajlar: Mesajın konusu görüntülenir, konu isminin üzerine basıldığında mesaj görüntülenir.
  2. Konusu yazılmamış ancak içeriği yazılmış mesajlar: Mesaj içeriğinin ilk 20 karakteri otomatik başlık olarak eklenir. Aşağıdaki mesaj detayı, yukarıda gördüğümüz 3 numaralı mesajın gösterimidir.
  3. Ne konusu ne de içeriği yazılmış olan mesajlar: Kullanıcılar konuyu belirtmedekileri gibi herhangi bir mesaj içeriği de yazmayabilirler. Bu durumda sadece ekli dosya gönderilmiş olabilir. Bu tip mesajların da gösteriminin sağlanabilmesi için her durumda sıra numarasını gösteren 1,2 ,3 rakamlarına tıklanır ve ekli dosya görüntülenebilir.

24 Kasım 2010 Çarşamba

K12NET’te, bir öğrencinin birden çok kontağı (velisi) varsa, mesaj ve portal ayarları nasıl yapılır?

K12NET altyapısı, bir öğrenci için birden çok kontak tanımlamaya imkan vermektedir. Öğrencinin annesi, babası, amcası, teyzesi, abi, ablası, dedesi hatta arkadaşı dahi ayrı ayrı kontak olarak tanımlanabilir. Bir numaralı kontak kayıtlara veli olarak geçmektedir.

İsteğe göre, bu kontaklardan bazılarına portal açılırken bazılarına açılmaması, bazılarına mesaj gönderilirken (Ekran mesajı, SMS, duyuru), bazılarına ise mesaj gitmemesi istenmektedir. Bu isteklerinizi gerçekleştirebilmeniz için Öğrenci Detay sayfasına gidiniz ve aşağıdaki ayarları gerekli şekilde yapınız:


K12NET Sınav Kaygısı Envanteri nasıl uygulanır?

Sınav kaygısı envanteri 50 sorudan oluşmaktadır. Öğrenciler sorulara Doğru-Yanlış diyerek cevap vermektedirler.

Envanteri tanımlamak için Sınavlar bölümüne gidiniz. Hazır şablon olarak SKÖ seçiniz ve bu ölçeğin alt testleri soru sayıları ile otomatik olarak belirleyiniz.

Öğrenciler sorulara doğru,yanlış diye cevap verecekleri için seçenek sayısı iki olmalıdır.


Sınavı tanımladıktan sonra "Düzenle" diyerek aşağıdaki anahtarı giriniz.


DYYYYYYYYYDDYYYYYDDDYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYDYYYYY

Bu sınavın optik şablonunu ayarlamak için Ölçme Değerlendirme "Ayarlar" ekranına gidiniz. Şablondan Yükle deyip SKÖ şablonunu seçiniz.

Aşağıdaki şablon yüklenecektir. Optik kağıdınıza göre başlama ve bitiş noktalarını belirleyiniz.


Şablonda olup, dat dosyanızda olmayan alanlar varsa (örneğin Kitapçık, TCKimlikNo gibi) boş bir alanı referans olarak gösteriniz, ama dat dosyasında bu alanlar yok diye silmeyiniz.

Veri işle bölümünde normal bir sınav değerlendirmesi yapar gibi değerlendiriniz.

Raporların alınacağı kısım "Sınav Uygulamaları ve Sonuçları" bölümünde Rehberlik Raporlarıdır

Öğrencilerin verdikleri cevaplara göre öğrenciye özel rapor hazırlanmaktadır.

Örnek rapor aşağıdadır:








K12NET Problem Tarama Envanteri nasıl uygulanır?

İlköğretim ve lise öğrencilerine iki ayrı envanter uygulanmaktadır. İlköğretim öğrencilerine 72, lise öğrencilerine 74 soru yöneltilmektedir. Sınavlar ekranında bu iki envanter için hazır şablon bulunmaktadır.


Sorular;

  • Sağlık
  • Okul/Dershane Ortamı
  • Aile
  • Meslek Seçimi
  • Toplumsal Çevre İlişkileri
  • Kendini Değerlendirme

Alanlarında öğrencilerin sorunları tespit edilmeye çalışılmaktadır.

Öğrenciler sorulara evet/hayır diye cevap vermektedirler.


Envanteri tanımlarken seçenek sayısı 2, tüm cevaplar E harfi olarak girilmelidir.


Envanterin değerlendirilmesi için öncelikle şablonun tanımlanması gerekmektedir.Ölçme değerlendirme / Ayarlar bölümünden Şablondan Yükle diyerek, şablonu oluşturunuz.



Şablonda olup, dat dosyanızda olmayan alanlar varsa (örneğin Kitapçık, TCKimlikNo gibi) boş bir alanı referans olarak gösteriniz, ama dat dosyasında bu alanlar yok diye silmeyiniz.

Veri işle bölümünde normal bir sınav değerlendirmesi yapar gibi değerlendiriniz.

Raporların alınacağı kısım "Sınav Uygulamaları ve Sonuçları" bölümünde Rehberlik Raporlarıdır.


Üç çeşit rehberlik raporu alabilirsiniz.


Aşağıda bu üç çeşit raporun birer örnekleri sunulmuştur.

GRUP RAPORU


ÖĞRENCİ RAPORU

Her bir öğrencinin problem envanter sonucu raporlaştırılmıştır. Aşağıda ismi gizlenmiş öğrencinin problem alanlarına göre sorunları listelenmiş, ayrıca grafiksel olarak gösterilmiştir.


Yukarıdaki rapora göre öğrencinin okul/dershane ortamı ile ilgili "problemliyim" diye işaretlediği cümle sayısı 5'dir. Bu oransal olarak %38'e karşılık gelmektedir.

MADDE ANALİZİ

Her bir madde aşağıdaki gibi önce oransal olarak hesaplanmış ve o maddelere cevap veren öğrenciler tek tek grup bazında çıkarılmıştır.

K12NET Çalışma Davranışlarını Değerlendirme Ölçeği nasıl uygulanır?

Çalışma Davranışlarını Değerlendirme Ölçeği ile
73 soruda öğrencilerin;

A- Çalışmaya başlamak ve sürdürmek

B- Bilinçli çalışmak ve öğrendiğini kullanmak

C- Not tutmak ve dersi dinlemek

D- Okuma alışkanlıkları ve teknikleri

E- ödev hazırlamak

F- Okula karşı tutum

G. Sınavlara hazırlanmak ve sınava girmek

davranışları gözlemlenmeye çalışılmaktadır.


Öğrenciler sorulara doğru (D), yanlış (Y) olarak cevap vermektedirler.

K12NET sisteminde çalışma davranışları Sınavlar bölümünden tanımlanır

Hazır şablon olarak ÇDD seçilir ve bu ölçeğin alt testleri soru sayıları ile otomatik olarak belirlenir.

Öğrenciler sorulara doğru,yanlış diye cevap verecekleri için seçenek sayısı iki olmalıdır.


Sınavı tanımladıktan sonra A harfinin üzerine basınız.


En yukarıdaki bölümü Düzenle diyerek içine


Aşağıda belirtilen anahtarı ekleyiniz. Değerlendirme bu anahtara göre yapılmaktadır.

YYYYYYYDYYYYYYYYYDYDDYDDDDYDYDDDYYYYYDDYYDDDDDYYDDYYYDYDYYDDYYYYDYYDYYYDY

Bu sınavın optik şablonunu ayarlamak için Ölçme Değerlendirme "Ayarlar" ekranına gidiniz. Şablondan Yükle deyip ÇDD şablonunu seçiniz.

Aşağıdaki şablon yüklenecektir. Optik kağıdınıza göre başlama ve bitiş noktalarını belirleyiniz.


Şablonda olup, dat dosyanızda olmayan alanlar varsa (örneğin Kitapçık, TCKimlikNo gibi) boş bir alanı referans olarak gösteriniz, ama dat dosyasında bu alanlar yok diye silmeyiniz.

Veri işle bölümünde normal bir sınav değerlendirmesi yapar gibi değerlendiriniz.

Raporların alınacağı kısım "Sınav Uygulamaları ve Sonuçları" bölümünde Rehberlik Raporlarıdır


Öğrencilerin verdikleri cevaplara göre öğrenciye özel rapor hazırlanmaktadır.

Örnek Rapor


 

K12NET Başarısızlık Nedenleri Anketi nasıl uygulanır?

Başarısızlık Nedenleri Anketi 70 sorudan oluşmaktadır. Sınavlar ekranından hazır şablon olarak BNA seçilmesi durumunda aşağıdaki gibi bir tanım otomatik yapılacaktır.


İlköğretim ve lise öğrencilerine ayrı ayrı başarısız oldukları dersler sorulmakta öğrenciler kendilerini başarısız hissettikleri dersleri işaretlemektedirler.


Başarısızlık Nedenleri

  • Sağlık
  • Okul/Dershane Ortamı
  • Aile
  • Arkadaş
  • Kişisel
  • Diğer

başlıkları altında incelenmektedir.

Sınav tanımında cevap anahtarı olarak 70 adet "A" harfi girilmelidir.


Envanterin değerlendirilmesi için öncelikle şablonun tanımlanması gerekmektedir.Ölçme değerlendirme / Ayarlar bölümünden Şablondan Yükle diyerek, şablonu oluşturunuz.

Optik okumada öğrencinin başarısız olmasına neden olan faktörler, aşağıdaki örnekte olduğu gibi X işareti ile gösterilmelidir. Bu yüzden optik makinenizdeki ayarları buna göre yapmalısınız.


Şablonda olup, dat dosyanızda olmayan alanlar varsa (örneğin Kitapçık, TCKimlikNo gibi) boş bir alanı referans olarak gösteriniz, ama dat dosyasında bu alanlar yok diye silmeyiniz.


Veri işle bölümünde normal bir sınav değerlendirmesi yapar gibi değerlendiriniz.

Raporların alınacağı kısım "Sınav Uygulamaları ve Sonuçları" bölümünde Rehberlik Raporlarıdır.

Sınav Uygulamaları ve Sonuçları Ekranından sınav isminin sağ tarafındaki satır raporundan "Rehberlik Raporları" yazısının üzerine tıklayınız.

3 çeşit rapor alabilirsiniz.

1-Grup Raporu

2-Öğrenci Raporu

3-Madde Analizi Raporu


Şimdi grup raporunu inceleyelim:

Grup Raporu

Grup raporunda grubun başarısızlık nedenleri çeşitli alanlara göre incelenip grafik ile gösterilmekte, aynıca bir tabloda her bir maddenin oranları hesaplanmaktadır.



Öğrenci Raporu

Her bir öğrencinin başarısızlık nedenleri tek tek incelenmekte, raporlaştırılmakta, grafiksel olarak yorumlanması daha kolay hale getirilmektedir.


Madde Analizi

Başarısızlık nedenleri anketinde alınabilecek bir rapor da madde analizidir. Her bir madde tek tek incelenmekte ve her bir maddeye cevap veren öğrencilerin kimlik bilgileri, rehberlik uzmanları için çıkarılmaktadır.

K12NET Akademik Benlik Kavramı Ölçeği nasıl uygulanır?

Akademik Benlik Kavramı ölçeği 170 sorudan oluşmaktadır. Öğrenciler bu sorulara Hiçbir Zaman (A), Ara Sıra (B), Sık sık (C), Her Zaman (D) şeklinde cevap vermektedirler.


Ölçeği tanımlamak için "Sınavlar" ekranına gidiniz.

ABKO isimli hazır şablonu seçiniz. Bu ölçeğin alt testleri soru sayıları ile otomatik olarak belirlenir.

Seçenek sayısı 4 olarak belirlenir.


Cevap anahtarı olarak 170 adet A harfi giriniz.


Bu sınavın optik şablonunu ayarlamak için Ölçme Değerlendirme "Ayarlar" ekranına gidiniz. Şablondan Yükle deyip ABKO şablonunu seçiniz.


Aşağıdaki şablon yüklenecektir. Optik kağıdınıza göre başlama ve bitiş noktalarını belirleyiniz.


Şablonda olup, dat dosyanızda olmayan alanlar varsa (örneğin Kitapçık, TCKimlikNo gibi) boş bir alanı referans olarak gösteriniz, ama dat dosyasında bu alanlar yok diye silmeyiniz.

Veri işle bölümünde normal bir sınav değerlendirmesi yapar gibi değerlendiriniz.

Raporların alınacağı kısım "Sınav Uygulamaları ve Sonuçları" bölümünde Rehberlik Raporlarıdır

Öğrencilerin verdikleri cevaplara göre öğrenciye özel rapor hazırlanmaktadır. Örnek rapor aşağıdadır:


Sayfanın üzerinde Yetenekler (bordo), ilgiler (mavi) renklerle gösterilmiştir. Grafiğin hemen altında özet bir tablo bulunmaktadır

Özet tabloda yeteneklerin ve ilgilerin sayısal değerleri büyükten küçüğe sıralandığı gibi yetenekleri ile ilgilerin anlamlı şekilde kesiştiği alanlar "Alanlar" bölümünde listelenmektedir. Elbette bu raporların yorumlanması, öğrenciye açıklanması ile ilgili işlemleri rehberlik uzmanlarımız tarafından yapılmalıdır.

K12NET’te sınav sonrası alınabilecek rapor ve listeler nelerdir?

  1. Karne ve Toplu Sonuç Listesi : Karne ve toplu sonuç listesi iki yerden alınabilir. Herhangi bir filtreleme yapmadan sınava giren tüm öğrencilerinizin karnelerini alacaksanız, Sınav Uygulamaları ve Sonuçları Ekranından sayfanın sağ tarafındaki raporlar bölümünden Toplu sonuç Listesi ve Karneler linkinden alabilirsiniz.

    Karne çıkarıken dikkat edeceğiniz en temel nokta, karnenin ayarının doğru seçilmesidir. YGS tipi bir sınav yapıp SBS ayarını seçtiyseniz karne alamazsınız.

    Karneleri gruplara göre ve öğrencinin geldiği okullara göre sıralı olarak çıkarabilrisinz. Toplu Sonuç Listesinin oluşturulabilmesinde ise onlarca seçenek bulunmaktadır. Filtrelenmiş, belli bir kritere göre arama yaptırılmış sınav sonuçlarına göre karne çıkarmak için, sınav detay ekranına gitmelisiniz. Örneğin ilk 10'a girmiş öğrencilerin karnelerini çıkarmak için ,ya da Matematik dersinde %35'in altında kalmış öğrencilerin toplu sonuç listelerini çıkarmak için Sınav uygulamaları ve sonuçları ekranından sınav isminin üzerine tıklayarak, sınav detay ekranına ulaşınız. İstediğiniz kritere göre filtreleme yapıp, listelenen öğrencilerin karne ya da toplu sonuç listelerini alabilirsiniz. DİKKAT !!! Bütün öğrencilerin karne ya da toplu sonuç lisetlereni almak isteyenler, sınav detay ekranından girmeden satır raporundan almalıdırlar.

    Konu ile ilgili 12f2, 12f3,12f4 videolarını izleyebilirsiniz.

    Öğrenci karnelerine ister genel, isterseniz özel mesajlar da ekleyebilirsiniz. Bizim önerimiz, eve giden karnelerin üzerinde daima bilgilendirme notları olmalıdır.

    Konu ile ilgili 12h8 ve 12h9 videolarını izleyebilirsiniz.


     

  2. Madde Analizi


    Sınav Uygulamaları ve Sonuçları Ekranında sınav uygulama isminin sağ tarafındaki satır raporundaki Madde Analizi linkinden bu raporu alabilirsiniz. Madde Analizi sınav tanımlanırken dönüşüm soru numarasına göre mi sorusuna "EVET" olarak tanımlanmış olmalıdır.



     

  3. Bilgi Haritası
    1. Grup Bilgi Haritası

      Gruplar / Şubeler ekranına gidiniz. Bir sınıf seviyesinin ya da yalnızca bir şubenin (grubun) bilgi haritasını çıkarabilirsiniz. Filtreleme bölümünden örneğin 6. sınıflara filtreleyip, tüm 6 sınıfları ya da satır raporndan örneğin sadece 6A şubesinin bilgi haritasını çıkarabilirsiniz.


      Aşağıdaki örnekte bir şubenin girmiş olduğu son 4 sınavdaki bigi haritası görülüyor.


    2. Öğrenci Bilgi Haritası

      İstenirse şubedeki tüm öğrencilerin bigi haritalari aşağıdaki gibi alınabilir.


    3. Çizgi Altı Raporu

      Sınav sonrasında istenildiği kadar ayrıntıya inerek analizlerin yapılabilmesi mümkündür.


      Yukarıdaki görüntüye göre Olasılık ve İstatistik konusu altında Olası Durumları Belirleme konusunda %65 çizgisinin altındaki öğrencilerin tespit edilmesi istenmektedir. Aşağıdaki raporda durumları sorgulanan iki öğrenci listelenmektedir.



       

  4. Yanlış Cevap Listesi

    Öğrencilerin sınavlarda verdiği yanlış ve boş cevapların listelendiği yanlış yapılan ve boş bırakılan soruların kazanımlarının listelendiği rapordur.



     

  5. Ağırlıklı Ortalama Raporu

    Şube öğrencilerinin girmiş oldukları sınavların puanlarına göre listelendiği rapordur.



     

  6. Grup Gelişim Raporu

    Şube öğrencilerinin girmiş olduğu sınavlara göre ders ders başarılarının listelendiği rapordur.



     

  7. Öğrenci Gelişim Raporu

    Veli toplantıları öncesi veliler için hazırlanan öğrenci resminin, haftalık programının, sınav grafiklerinin, devamsızlıklarınve etütlerin her bir öğrenci için hazırlandığı rapordur.

    Konu ile ilgili 12g1,12g2,12g3,12g4,12g5 videolarını izleyebilirsiniz.